درمان بیماریها

آشنایی با انواع بیماری ها و روشهای نوین درمان آنها

درمان بیماریها

آشنایی با انواع بیماری ها و روشهای نوین درمان آنها

  • ۰
  • ۰

درمان صحیح کم کاری تیروئید، مصرف روزانه داروهای جایگزین هورمون تیروئید است. البته این داروها عوارض جانبی خود را بهمراه دارند و فراموش کردن مصرف یک قرص ممکن است منجر به علایم بیشتری شود. در بعضی موارد درمانهای طبیعی عوارض جانبی کمتری دارند و باعث بهبود سبک زندگی میگردند.

درÙ?اÙ? تÛ?رÙ?ئÛ?د

درمانهای طبیعی

هدف از درمانهای طبیعی یا جایگزین، حل کردن علت اصلی مشکل تیروئید است. مشکلات تیروئید گاهی اوقات ناشی از رژیم غذایی ضعیف، استرس و کاهش موادمغذی در بدن است. دو راه برای بهبود وضعیت تیروئید، تغییر رژیم غذایی و استفاده از مکملهای دارویی است. این راهها نسبت به مصرف داروهای تیروئید عوارض جانبی کمتری دارند. استفاده از مکملهای دارویی برای افرادی که کم کاری تیروئید دارند و به داروها پاسخ نمیدهند مفید است.

1-سلنیوم

براساس موسسه ی ملی بهداشت (NIH)، سلنیوم عنصری است که نقش مهمی در متابولیسم هورمون تیروئید دارد. امروزه بسیاری از غذاهای موجود در بازار حاوی سلنیوم هستند، از جمله گوشت گاو، تن ماهی، بوقلمون و آجیل.

تیروئیدیت هاشیموتو که نوعی بیماری خود ایمنی است (حمله ی سیستم ایمنی به تیروئید)، اغلب میزان سلنیوم بدن را کاهش میدهد. مکملهای این عنصر میتوانند به بالانس هورمون تیروکسین یا سطح T4 در برخی افراد کمک کنند. از آنجاییکه مصرف سلنیوم برای هر فردی متفاوت است، پس در مورد مقدار مورد نیازتان باید قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

2- رژیم غذایی بدون شکر

شکر و غذاهای فرآوری شده میتوانند موجب افزایش التهاب در بدن شوند. التهاب میتواند میزان T4 (هورمون تیروکسین) را تغییر دهد. این میتواند علایم و بیماری تیروئید را بدتر کند.

همچنین شکر تنها سطح انرژی بدن را برای مدت کوتاهی تقویت میکند، حذف کردن آن از رژیم غذایی میتواند سطح انرژی بدن را تنظیم کند. علاوه برآن حذف شکر از رژیم غذایی میتواند به پوست و سطح استرس شما کمک کند. عادت کردن به رژیم غذایی بدون قند کارراحتی نیست اما مزایای آن برای سلامت تیروئید ارزشش را دارد!

...

جهت آشنایی با سایر موارد به لینک زیر رجوع کنید:

بهترین روش درمان گیاهی کم کاری تیروئید

  • ۹۸/۰۵/۲۶
  • یگانه کلهر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی