درمان بیماریها

آشنایی با انواع بیماری ها و روشهای نوین درمان آنها

درمان بیماریها

آشنایی با انواع بیماری ها و روشهای نوین درمان آنها

  • ۰
  • ۰

مطالب زیادی در سرتاسر اینترنت برای درمان سریع تیروئید کم کار می بینید که عمدتا علمی نیستند و فقط نظرات نویسنده می باشند. در این مطلب جدیدترین روش درمان سریع تیروئید کم کار را به نقل از مجله معتبر مایوکلینیک برای شما توضیح می دهیم.

درÙ?اÙ? Ú©Ù? کارÛ? تÛ?رÙ?ئÛ?د

تشخیص

از آنجاییکه که کم کاری تیروئید در زنان مسن بیشتر شایع است، بعضی از پزشکان توصیه میکنند که زنان مسن درطول معاینات و آزمایشات سالیانه غربالگری شوند. برخی پزشکان همچنین توصیه میکنند که زنان باردار یا زنانیکه قصد بارداری دارند، آزمایش تیروئید بدهند.

بطور کلی اگر شما احساس خستگی زیاد میکنید، پوست خشکی دارید، یبوست و افزایش وزن دارید، سابقه ی مشکلات تیروئیدی دارید یا اینکه گواتر داشته باشید، ممکن است پزشک از شما بخواهد آزمایش هیپوتیروئیدیسم انجام دهید.

آزمایش خون

تشخیص کم کاری تیروئید براساس علایم شما و نتیجه ی آزمایش خون است که سطح TSH و گاهی اوقات سطح هورمون تیروکسین را اندازه گیری میکند. سطح پایین تیروکسین و سطح بالای TSH نشاندهنده ی تیروئید کم کار است. این بدین دلیل است که غده ی هیپوفیز جهت تلاش برای تحریک غده ی تیروئید جهت تولید هورمون بیشتر، TSH بیشتری تولید میکند.

در گذشته، پزشکان تا زمانیکه علایم این بیماری نسبتا پیشرفته نبود، قادر به تشخیص کم کاری تیروئید نبودند؛ اما اکنون با استفاده از آزمون حساس TSH پزشکان میتوانند اختلالات تیروئید را سریعتر، حتی قبل از ایجاد علایم تشخیص دهند. از آنجاییکه آزمایش TSH بهترین آزمایش غربالگری است، پزشک احتمالا اول TSH را بررسی میکند و درصورت نیاز آزمایش هورمون تیروئید را به دنبال آن بررسی کند. تست TSH همچنین نقش مهمی در مدیریت کم کاری تیروئید دارد. آنها به پزشک جهت تعیین دوز مناسب داروها هم در ابتدا و هم در طول زمان کمک میکنند.

علاوه بر آن، آزمایش TSH به تشخیص بیماری کم کاری تیروئیدی تحت بالینی که علایم یا نشانه های بیرونی ندارد هم کمک میکند. در این شرایط سطح تری یدوتیرونین و تیروکسین خون نرمال است اما سطح TSH بالاتر از حد نرمال است.

درمان

...

ادامه متن را در لینک اصلی زیر بخوانید:

بهترین و جدیدترین روش درمان سریع تیروئید کم کار چیست؟

  • ۹۸/۰۵/۲۶
  • یگانه کلهر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی