درمان بیماریها

آشنایی با انواع بیماری ها و روشهای نوین درمان آنها

درمان بیماریها

آشنایی با انواع بیماری ها و روشهای نوین درمان آنها

  • ۰
  • ۰

واریکوسل اتساع و پیچ خوردگی غیرطبیعی شبکه وریدی (سیاهرگی) بالای بیضه‌ها است. در این مقاله به نقل از مجله معتبر سلامت اورولوژی جدیدترین و بهترین روش های درمان این بیماری را برای شما توضیح می دهیم.

واریکوسل چگونه درمان میشود؟

اغلب واریکوسل درمان نمیشود. درمان برای مردانی توصیه میشود که:

  • مشکلات باروری داشته باشند
  • درد
  • بیضه ی چپ رشد آهسته تری نسبت به راست داشته باشد

پسرانی که بیضه ی سمت چپ آنها کوچکتر است، احتمالا ریسک بیشتری برای داشتن مشکلات باروری در بزرگسالی دارند. هیچ دارویی برای درمان یا جلوگیری از واریکوسل وجود ندارد؛ اما مسکنهایی مانند استامینوفن و ایبوپروفن ممکن است به کاهش درد کمک کننده باشند. در صورت نیاز، جراحی نوع اصلی درمان است. آمبولیزاسیون –Embolization- یا بطور خلاصه بسته کردن رگها یک درمان غیرجراحی است.

عمل جراحی

راههای زیادی برای عمل جراحی واریکوسل وجود دارد. همه ی آنها شامل مسدود کردن جریان خون در رگهای pampiniform plexus است. (واریکوسل مجموعه ای از عروق خونی به نام pampiniform plexus را تحت تأثیر قرار می‌دهد)

جراحی باز

جراحی باز از طریق یک برش 1 اینچی انجام میشود. جراح برای دیدن رگهای کوچک از ذره بین یا میکروسکوپ استفاده میکند. جراحی میتواند تحت بیهوشی عمومی یا موضعی انجام میشود. مزیت این روش حفظ شریان –سرخرگ- و عروق لنفاوی و عصب می‌باشد و میزان عود نیز کمتر است -حدود 1 تا 2?-

جراحی لاپاروسکوپی

روش جراحی با لاپاروسکوپ که با ایجاد حدود سه سوراخ در شکم و فرستادن گاز به داخل شکم برای ایجاد فضای کافی برای کار انجام می‌شود. جراح از طریق یک دوربین خاص درون بدن را میبیند. این عمل تحت بیهوشی عمومی انجام میشود؛ اما در این روش احتمال آسیب عروق بزرگ یا روده‌ها یا مثانه و… هر چند ناشایع وجود دارد.

نتایج جراحی

از آنجاییکه جراحان از برشهای کوچک درعضلات برای جراحی باز استفاده میکنند، زمان بهبودی و درد جراحی باز و لاپاروسکوپی مشابه هم است. مشکلات بعد از عمل بسیار کم هستند. این مشکلات عبارتند از:

...

ادامه توضیحات را در لینک اصلی زیر بخوانید:

جدیدترین و بهترین روش درمان بیماری واریکوسل

  • ۹۸/۰۵/۲۶
  • یگانه کلهر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی